Hvordan min målestandard fungerer?
Terningkast og karakterer er basert på forventninger. Det kan man rett å slett ikke komme fra. Så jeg vil alltid starte anmeldelser med hvilke forventninger jeg hadde til opplevelsen.

Måleskala

Måleskala
Skal man nå helt til topps hos meg, må resultatet levere i henhold til forventningene. Rangering er fra 1-6 og maks totalt antall baconglis er 30. jeg vurderer i all hovedsak følgende punkter:

  • Service
  • Atmosfære
  • Kvalitet
  • Smak
  • Konsept

Service:
God service er nøkkelen bak enhver restaurant opplevelse. Dårlig service ødelegger hele opplevelsen, selv om maten er helt topp. Jeg har tidligere nevnt lidenskap, det er like viktig ved bordet, baren som på kjøkkenet.

Atmosfære:
Du vil ha en koselig og rolig «lounge stil» på restauranten din, men du har valgt å starte restauranten i samme entré som en bowlinghall? Vel, da har du bommet i mine øyner. Hvordan omgivelsene er må matche konseptet ditt, samt hvilken opplevelse man ønsker at gjestene skal sitte igjen med

Kvalitet:
Jeg er som sagt opptatt av råvarer, utnyttelse av disse og ikke minst kvaliteten.

Smak:
Smaken er som baken sies det!? Joda, men hvis du serverer mat som smaker forferdelig eller er tilberedt på helt katastrofalt vis? Ja da blir det stryk-karakter fra meg!

Konsept:
Alle restauranter har forskjellige konsepter. Går du inn i en 50-Talls diner, så forventer man at atmosfæren, menyen og de som jobber der skal matche dette konseptet.

Kategorier: Spise ute

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Avatar placeholder

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *